Kec3wa tak dapat pulang kampung kerana ‘lockd0wn’, pemuda nekad korb4nkan lidah ‘pujuk’ d3wa untuk hentikan w4bak

SEORANG pemuda nek4d mem0tong lid4hnya sendiri kerana percaya ia merupakan ‘peng0rbanan’ untuk memujuk d3wa-d3wa bagi menghentikan wab4k Cov1d-19, demikian menurut laporan.

Pemuda bernama Vivek Sharma dikejarkan ke hospital selepas ditemui tidak sedarkan diri di Kuil Nadeshwari di Gujarat, pada Ahad.

Lid4hnya turut ditemui berada dalam tangannya.

Vivek, 24, yang bekerja sebagai pengukir batu itu dikatakan kec3wa lantaran kerajaan menguatkuasakan perintah berkurung (lockd0wn), di mana keadaan itu menyababkan dia tidak dapat pulang ke kampungnya di daerah Morena, Madhya Pradesh.

Selepas bekerja selama hampir dua bulan untuk penyambungan Kuil Bhavani Mata di Suigam, dia dikatakan memberitahu mahu mengunjungi pasar kepada rakan sekerjanya.

Apabila tidak pulang, abang Vivek kemudian menghubungi telefon bimbit adiknya itu sebelum panggilannya dijawab oleh orang yang tidak dikenali dan memberitahu mengenai keadaannya.

Pasukan perubatan dikatakan cuba menyambung kembali lidah pemuda tersebut namun masih belum diketahui sama ada usaha itu berhasil atau sebaliknya.

Sumber polis memberitahu media tempatan bahawa pemuda itu percaya l1dahnya dapat digunakan sebagai peng0rbanan untuk menenangkan d3wa sekaligus dapat menghentikan w4bak tersebut.

Bagaimanapun, pegawai polis mengatakan dakwaan itu tidak dapat disahkan sehingga siasatan mengenai kejadian itu selesai dilakukan. – Metro.co.uk

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Mstar

Be the first to comment on "Kec3wa tak dapat pulang kampung kerana ‘lockd0wn’, pemuda nekad korb4nkan lidah ‘pujuk’ d3wa untuk hentikan w4bak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*