Polis India H3ret Individu Ingk4r Perintah Berkurung Masuk Ambulans Bersama Pes4kit COV1D-19

Masalah individu d3gil dan enggan patuh pada perintah berkurung berlaku di hampir kebanyakan negara di seluruh dunia. Ketika ramai yang sanggup tak keluar rumah bimbang dij4ngkiti wab4k m4ut C0VID-19, ada juga segelintir yang memandang rem3h ancaman tersebut.

Di India misalnya, pihak berkuasa negara itu sebelum ini terpaksa menggunakan kaedah k4sar untuk memberi pengajaran kepada orang ramai agar patuh kepada perintah lockd0wn.

Kali ini kerana masih ada lagi yang tak faham bahasa, mereka terpaksa menggunakan taktik lain pula.

Rakaman video yang dimuatnaik di laman web ini menunjukkan sekumpulan polis mengh3ret masuk beberapa individu yang ingk4r ke dalam sebuah ambulans yang terdapat pes4kit C0VID-19 di dalamnya.

Ia turut dikongsi oleh pengguna lain di laman Twitter.

Habis menggelvpur masing-masing kena kurung dalam ambulans tu kan? Tapi sebenarnya, polis hanya menggunakan pes4kit p4lsu bertujuan untuk menakut-nakutkan orang ramai supaya tidak keluar tanpa sebarang tujuan ketika tempoh perintah berkurung.

Nasihat cara baik tak jalan, mungkin penggunaan kaedah seperti ini boleh menyedarkan rakyat mereka tentang pentingnya untuk mematuhi perintah berkurung ketika COV1D-19 telah mer4gut ribuan ny4wa di seluruh dunia.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "Polis India H3ret Individu Ingk4r Perintah Berkurung Masuk Ambulans Bersama Pes4kit COV1D-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*