Baru je bebas, Long Tiger dit4han semula. Ini ulasan padu Papagomo

Sebelum ini LELAKI Rohingya dikenali sebagai ‘Long Tiger’ yang mencetuskan kontr0oversi kerana membuat siaran langsung di laman Facebook (FB) memfi1tnah pegawai polis daripada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tangkak dibeb4skan daripada t4hanan re3man. Dalam perkembangan terkini, Long Tiger telah ditahan semula

“Long Tiger atau Long Burma belum terlepas, ini proses mahkamah dan kita mesti akur dengan undang undang yang ada dinegara kita. Sabar” berikut ulasan Papagomo susulan pembebasan Long Tiger

“Ramai tertanya-tanya kenapa Long Burma aka Long Tiger boleh terlepas, polis tangkap sebab atas tuduhan fi1tnah ketua polis Tangkak. Bawa mahkhamah nak sambung reman, tapi mahkamAh tolak. Tidak bermakna Long Tiger terlepas hvkuman. Kita kena yakin dengan  undang-undang yang ada di negara kita. Pihak polis jalan kan tugas mereka,  mahkhamah juga jalankan tugas merak adan peguam Long Tiger juga jalankan tugas mereka” Menurut Papagomo lagi, ini adalah proses mahkhamah dan jangan judge yang bukan-bukan. Semboyang telah banyak  di bunyikan, kalau tak sangkut dengan polis, ramai  lagi kat luar sana nak kutip dia” kata Papagomo diakhir video

Long Tiger ditahan semula

POLIS Diraja Malaysia (PDRM) Johor mengesahkan menahan semula individu digelar Long Tiger bersabit kes baru dilaporkan di Tangkak semalam yang membabitkan elemen pem3rasan.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 388 Kanun Kes3ksaan.

Beliau berkata, permohonan reman bagi siasatan mengikut Seksyen 500 Kanun Kes3ksaan/233 Akta Komunikasi dan Multimedia sudah ditolak oleh Majistret Mahkamah Muar semalam.

“Jika sabit kesal4han mengikut Seksyen 388 Kanun Kes3ksaan, dia boleh dip3njara selama tempoh yang boleh sampai 10 tahun dan boleh dikenakan d3nda atau s3batan.

“Permohonan reman dibuat mengikut peruntukan Seksyen 117 Kanun Prosedur J3nayah dan Majistret membenarkan t4hanan reman selama tiga hari bermula hari ini hingga 5 Mei,” katanya pada kenyataan hari ini.

Beliau berkata, tahanan reman suspek adalah diperlukan bagi membolehkan polis menjalankan si1asatan lanjut dan mengenal pasti sejauh mana pembabitan suspek dalam kes itu.

“Orang ramai adalah dinasihatkan supaya tidak membuat sebarang spekulasi memandangkan kes masih di peringkat s1iasatan.

“Tindakan yang diambil oleh pihak polis adalah mengikut peruntukan undang-undang demi keadilan semua pihak,” katanya.

Sedikit info Long Tiger

Nama Long Tiger menjadi panas beberapa hari ini dengan pelbagai pemb0ngkaran dilakukan oleh warganet. Aktivis yang “langsi” menggunakan nama Long Tiger ini sangat popular di media sosial apabila beberapa kali mencetuskan perb4lahan dengan beberapa pihak.

Dia juga dikatakan sebagai Abang Long Kawasan Bukit Gamb1r. Namun keturunannya dikaitkan dengan pelari1an Rohingya. Beberapa dokumen mengenai keturunannya mula tular di Media Sosial oleh warganet.

Tidak mahu mengaku Rohingya, Lagi Rahsia Long Tiger telah dikorek Netizen. Jabatan Nitizen malaysia memang pandai mengorek siapa sebenarnya Long Tiger ini.

Nama Sebenar Long Tiger.

Long Tiger atau nama sebenarnya Addul Hamim bin Ab Hamin dipercayai telah menutup akaun facebooknya apabila identitinya kant0i dan telah dikecam oleh pelbagai pihak. Perkara ini didedahkan oleh warganet di laman sosial.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: M.B

Be the first to comment on "Baru je bebas, Long Tiger dit4han semula. Ini ulasan padu Papagomo"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*