Nurul Hidayah, suami bakal did4kwa pada Selasa

DATUK Nurul Hidayah Ahmad Zahid dan suami, Datuk Saiful Nizam Mohd Yusoff akan ditvduh di mahkamah Selasa ini atas dakwaan melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Datuk Huzir Mohamed ketika mengesahkan perkara itu berkata anak dan menantu Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi itu akan ditvduh di Mahkamah Kuala Lumpur.

“Perkara itu diputuskan pihak Jabatan Peguam Negara,” katanya kepada pemberita pada sidang media di Bukit Aman, Kuala Lumpur, pada Ahad.

Terdahulu, satu kertas sias4tan dibuka mengikut Seksyen 269 Kanun Kes3ksaan oleh Unit Sias4tan Jen4yah Terk3las (D5) JSJ Bukit Aman dan polis mengambil keterangan daripada kedua-dua mereka pada 24 April.

Huzir berkata kertas sias4tan telah dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara dan pihaknya telah mendapat arahan untuk menvduh kedua-duanya mengikut Peraturan 3(1) Peraturan-peraturan Pencegahan dan Pengawalan Peny4kit Berj4ngkit (No.3) 2020.

Beliau menegaskan tiada sesiapa pun yang akan terlepas daripada sebarang tindakan sekiranya didapati dengan sengaja melanggar apa juga undang-undang negara.- BERNAMA

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Mstar

Be the first to comment on "Nurul Hidayah, suami bakal did4kwa pada Selasa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*