PM ucap takz1ah kepada keluarga Safwan

PERDANA Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, hari ini, mengucapkan takz1ah kepada keluarga Allahy4rham Koperal Safwan Mohamad Ismail yang m4ut selepas dir3mpuh sebuah kenderaan ketika bertugas mengawal sekatan jalan raya di Plaza Tol Kajang Selatan.

Muhyiddin menerusi akaun Facebooknya menzahirkan rasa s3dih dengan berita berkenaan dan menganggapnya satu kehilangan kepada pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

“Saya bagi pihak kerajaan mengucapkan takz1ah kepada keluarga Allahy4rham dan PDRM. Saya berharap tr4gedi ini tidak mematahkan semangat anggota PDRM dan frontliners (barisan hadapan) yang lain dalam menjalankan tugas.

“Saya mendoakan agar r0h Allahy4rham dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman,” katanya sambil turut menyedekahkan Al-Fatihah kepada All4hyarham.

Dalam kejadian jam 2.11 pagi tadi, Allahy4rham Safwan, 31, men1nggal dun1a di lokasi akibat keced3raan par4h di kepala dan badan selepas dir3mpuh oleh sebuah pacuan empat roda disyaki dipandu oleh pemandu mabvk dalam kejadian berhampiran Plaza Tol Kajang Selatan, Lebuhraya LEKAS, Kajang.

Susulan rempvhan itu, kenderaan pacuan empat roda terbabit turut terbalik dan mengh3mpap m4ngsa yang ketika itu bertugas di sekatan jalan raya Op Cov1d-19 berhampiran plaza berkenaan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: HM

Be the first to comment on "PM ucap takz1ah kepada keluarga Safwan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*