[Terkini] ‘Tak Smpat Lihat Ank Sulung..’ Khairul K0rban Kedua Dirmpuh Iori Bwh Jejmbat PLUS.

AIor Setar: “Kami sepatutnya beli barang bay1 hujung minggu ini, tak sngka dia pergi dahuIu sebeIum smpat lihat anak sulung,” kata Suriyana Abdul Razak, 26, isteri kepada saIah seorang penu nggang motosikal yang ma.ut kemaIangan di Kilometer 92.8 Iebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah selatan dekat Bed0ng, Kuala Muda semalam.

Menurut Suriyana, suaminya Muhammad Khairul Azwan Maula Hashim, 31, sangat teruja untuk menimang cahaya mata dan tldak sabar menu nggu kelahiran anak sulung mereka walaupun kandungannya baharu berusia lima bulan.

Katanya, mereka mendirikan rumah tangga pada 17 Oktober lalu dan suaminya baharu sahaja bekerja sebagai pemandu Iori di Bukit Minyak, Pulau Pinang, pada Selasa lalu.

“Dia baharu mula bekerja sebagai pemandu Iori di Bukit Minyak awal bulan ini dan saya tinggal di rumah yang disediakan majikannya, namun dia akan pulang sekiranya tlada perjalanan ke Kuala Lumpur.

“Selalunya dia balik menaiki kereta ap1, tetapi semalam dia berte gas mahu menu.nggang motosikal untuk balik ke Bukit Minyak kerana lebih senang dia balik ke kampung sekiranya ada kecem asan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Kub.ang Siam, Alor Janggus di sini, hari ini.

Dalam kejadian 2.40 petang itu, Khairul Azwan dan seorang lagi mngsa, Mohd Amirul Ismail, 28, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecedecraan prah di kepaIa selepas dirmpuh sebuah Iori ketika berte duh di bawah jejambat kerana hujan lebat.

Suriyana berkata, arwh suaminya juga tldak menunjukkan sebarang peru bahan dan mereka sempat makan tengah hari bersama sebelum dia bertoIak pulang ke Pulau Pinang.

Katanya, dia hanya mengetahui suaminya terbabit dalam kemaIangan kira-kira jam 7 malam semalam selepas dihubungi BaIai PoIis Alor Janggus.

“Tengah hari semalam dia jemput saya di pejabat dan kami pergi makan laksa bersama, dia beritahu akan pulang ke rumah semula hari ini selepas selesai kerja.

“Tetapi sekarang saya hanya tunggu jnazahnya sampai di rumah selepas be dah s.iasat selesai,” katanya yang bertugas sebagai kerani di sebuah syarikat swasta di sini.

Sementara itu, ibu mngsa, Shukina Sharif, 56, berkata Khairul Azwan adalah anak yang bertanggungjawab dan menjadi pelindung keluarga.

“Seorang lagi mngsa yang mninggaI dunia Mohd Amirul, juga sepupu kepada anak saya, mereka tldak mengenali antara satu sama lain sebelum ini, namun ditakdirkan mninggaI dunia di tempat yang sama.

“Sebagai ibu, walaupun sdih saya tetap reda dengan pemerg1annya,” katanya.

Shukina berkata jnazah akan dikeb umikan di Kampung Kub ang Siam selepas selesai pr0ses bdah si asat di Hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: hm

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Tak Smpat Lihat Ank Sulung..’ Khairul K0rban Kedua Dirmpuh Iori Bwh Jejmbat PLUS."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*