[VIDEO] ‘Demi Allah, Saya Tak Tahu..’ – Ustaz Abu Syafiq Nafi S1ndir Ustaz Ebit Lew

Sejak awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) diumumkan kerajaan, Ustaz Ebit dilihat bertungkus lumus berusaha menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan khususnya petugas barisan hadapan dan orang susah. Pelbagai gambar dan video dikongsikan oleh pendakwah tersebut sehingga membuatkan ramai terharu dan seb4k.

Namun, seorang pendakwah Ustaz Abu Syafiq didakwa memuat naik status seakan kurang bersetuju dengan apa yang dilakukan Ustaz Ebit Lew.. Menurutnya, meletak gambar dan video orang miskin yang susah sehingga memalukan mereka adalah perbuatan h4ram. 

Didakwa tuju untuk Ustaz Ebit Lew?

Status ini menimbulkan rasa kurang senang dikalangan netizen sehingga membuatkan ramai mengkr1tik beliau. Tak tahan dik3cam, Ustaz Abu Syafiq beri penjelasan sebenar mengenai perkara ini menerusi Facebook Live miliknya.

Saya tak tahu apa-apa

Penjelasan Ustaz Abu Syafiq Al-Asy'ary.. kononnya beliau tidak berpuas hati kepada Ustaz Ebit Liew..

Posted by Mohd Amirul Aizad on Tuesday, April 21, 2020

Kenyataan saya itu adalah berdasarkan pertubuhan di negara luar dan kesannya ada berlaku di negara kita di Malaysia. Derma itu tidak disalurkan dengan betul. Saya tak tahu langsung mengenai ustaz itu. Bukan dituju kepada ‘dia’. Saya tak tahu langsung. Demi Allah saya tak tahu ustaz yang dimaksudkan menayangkan gambar-gambar dan video tersebut.

Menurutnya, dia hanya fokuskan kepada fatwa ulama Mesir yang mengharamkan tayangan gambar atau video orang misk1n yang diberi bantuan kerana bimbang akan memalukan mereka. Tambahnya lagi, kita sebagai umat Islam harus menutup a1b sebagaimana Allah menutup a1b kita semua.

Respon netizen

Sumber : Mohd Amirul Aizad

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: OHBULAN!

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Demi Allah, Saya Tak Tahu..’ – Ustaz Abu Syafiq Nafi S1ndir Ustaz Ebit Lew"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*