Pen4t tahu tak? Hari Sabtu, puasa, panas terik dan sarung PPE.

Sudah lebih dua bulan negara kita dil4nda wab4k COV1D-19 dan sudah lebih sebulan kita rakyat Malaysia dikehendaki patuh pada Perintah Kawalan Pergerakan yang dikeluarkan kerajaan untuk sama-sama menghentikan penul4ran wab4k ini. Walau bagaimanapun terdapat segelintir rakyat Malaysia yang masih terus berd3gil malah ada juga yang mula mengambil tidak serius PKP apabila k3s jangk1tan dalam negara semakin menurun.

Sepatutnya kita perlu terus berada di rumah untuk pastikan tiada penul4ran kluster terbaru yang mana pasti akan menambahkan beb4n kepada pekerja barisan hadapan yang tidak pernah berhenti menjaga dan menyelamatkan pes4kit yang terlibat. Disaat ini masih ada yang mula mervngut inginkan sedikit kebebasan dari kerajaan untuk membuka gerai atau premis perniagaan, ada juga yang bertikam lidah mahu ke masjid untuk solat terawih.

Tetapi mereka ini tidak satu kesilapan jika terleka sedikit pun akan menyebabkan k3s ini meningkat semula di negara kita. Seorang doktor, Aimir Ma’rof membuat luah4n di akaun Facebooknya. Bukan mervngut kerana tidak ikhlas bekerja ataupun tidak sabar tetapi mahu rakyat diluar sana sedar cabaran yang dihadapi oleh para frontliners. Dalam masa yang sama rakat yang ‘d3gil’ ini boleh sedar untuk memberikan kerjasama.

Hari Sabtu. Puasa. Panas terik. Sarung PPE.

Inilah kerja frontliners. P3nat tahu tak? Susah tahu tak bekerja di musim w4bak ni? Tiada seorang pun petugas kesihatan yang ingin terus bekerja macam ini. P3nat!

Sebab itulah kita minta kerjasama semua untuk dengar kata. Sebab itulah kita s4kit hati bila ada tin kosong berbunyi suruh potong gaji dan tak bayar elaun. Sebab itulah kita rasa nak bagi pen4mpar pada mereka yang mulut bvsuk sentiasa memperlekehkan usaha kita meI4wan w4bak ini.

Ya, mereka yang kata wab4k ini hanya prop4ganda. Mereka yang berterusan mencab4r dan meng4njing arahan pihak berkuasa. Manusia M4TI setiap hari, tetapi mereka terus galak mempersenda. Lebih sudu dari kuah.

Rasa diri lebih pandai. Rasa diri lebih alim.

Hari ini kali kedua hidung dan tekak saya dijol0k. Mungkin akan ada kali ketiga selepas ini. Hanya orang yang pernah kena sahaja tahu betapa seks4nya. Tambah lagi 14 hari tempoh kuarantin seorang diri di rumah.

Apa ingat kami suka? Dah dekat 2 bulan tuan-tuan. Pen4t kerja macam ni. Susah hidup macam ni.

Kita semua rindu pada mak ayah. Rindu pada anak-anak. Janganlah pentingkan diri sangat. Tak habis-habis dengan saya nak itu, saya nak ini, ikut suka saya, ini pendapat saya.

Sekarang bukan masanya untuk saya. Ini bukan per4ng antara saya dan anda. Kita punya mvsuh yang sama. Tapi begitulah, dunia tetap dunia. Penuh dengan manusia yang bvsuk jiwa.

Haih, kadang-kadang rasa berharap boleh guna Thanos snap dan lenyapkan mereka.

Hari Sabtu. Puasa. Panas terik. Sarung PPE.Inilah kerja frontliners. Penat tahu tak? Susah tahu tak bekerja di musim…

Posted by Aimir Ma'rof on Friday, April 24, 2020

Perkongsian yang dibuat mendapat komen baIas dari para pengikut dan juga netizen. Rata-rata berterima kasih dan mendoakan agar semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung ini diberi balasan yang setimpal olehNYA.

Panassss cuaca tok…Pakei gik ppe..posa gik…semoga Allah berkati semua yg bertugas dgn ikhlas dgn ganjaran yg setimpal…ganjaran dari manusia siboh dipertikai tp dari Yang Maha Esa yg diharapkan.

Subhanallah.. terima kasih banyak2 atas doa. Semoga puan dan keluarga dirahmati Allah sentiasa.

Moga tuan sentiasa dlm perlindungan Dan rahmat Ilahi… untuk semua fronliners yang lain juga… aamiiin

Inna lillahi wainna ilaihirojiun. Semoga Allah SWT permudahkan semua urusan Doktor, Polis, Tentera dan semua frontliners. Jasamu dikenang. Teruskan khidmat yang cemerlang. Aamiin Allahumma Aamiin

Disaat ini masing-masing diduga dengan kesusahan, jadi berhati-hatilah bila ingin berkata-kata agar tiada pihak yang terguris. Ingat, mereka juga punya keluarga, ibu bapa, anak dan isteri yang dah lama tidak dapat bersama dengan mereka. Sikit sahaja lagi, InsyaAllah kita pasti menang!

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Warta Harian

Be the first to comment on "Pen4t tahu tak? Hari Sabtu, puasa, panas terik dan sarung PPE."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*